Unia Europejska jest w trakcie przygotowywania pakietu przepisów, tzw. Nowego Ładu Konsumenckiego, który ma chronić konsumentów m.in. przed nieuczciwymi praktykami handlowymi. Może też pomóc w sprawie dieselgate.
Obowiązujące przepisy prawa nie pozwalają wystarczająco skutecznie dochodzić roszczeń, uznała Komisja Europejska i jako przykład podaje sprawę dieselgate. Tylko w czterech krajach członkowskich UE organizacje konsumenckie mogły skutecznie wnieść pozwy zbiorowe przeciwko Volkswagenowi w sprawie tzw. „Dieselgate”. Dlatego przygotowywany jest tak zwany Nowy Ład Konsumencki. Z danych Eurostatu wynika, że w latach 2006-2018 w krajach unijnych do odpowiednich organów wpłynęło 7 mln skarg od konsumentów. Z kolei do polskiego UOKIK w 2017 roku wpłynęło około 6,5 tys. skarg od poszkodowanych klientów.
Tymczasem w dieselgate po wydaniu opinii przez niemiecki Sąd Najwyższy nastąpił prawdziwy przełom. Uznanie całego procederu za wadę fizyczną otwiera klientom drogę do odszkodowań i wymiany samochodów na nowe. Jednocześnie okazało się, że Volkwagen nadal oszukuje – nowa odsłona afery dieselgate dotyczy pojazdów z silnikiem EA288.
źródło: CCNEWS.pl