W związku z aferą dieselgate, sąd rejonowy w Dreźnie osądza od czwartku w dwóch modelowych sprawach dotyczących roszczeń kierowców przeciwko dealerom i grupie VW. Powodami są klienci, któryz kupili auta z silnikiem diesla od Volkswagena i Skody. Obaj kupili swoje pojazdy w przekonaniu, że spełniają normę Euro 5. Jednak określone w niej limity emisji spalin były „spełnione” wyłącznie na podstawie zmanipulowanego oprogramowania.
W związku z tym kierowca VW, jako rekompensatę chce otrzymać kwotę za którą kupił swoje auto w w sierpniu 2014 r. Jego pozew skierowany jest zarówno przeciwko dealerowi, jak i grupie VW. Kierowca Skody wnosi o wymianę kupionego w 2011 roku pojazdu na model z bieżącej serii, spełniający wszelkie normy emisji spalin.
W sumie do sądu rejonowego wpłynęło ponad 100 skarg związanych z aferą dieselgate. Wszystkie zostały przydzielone do 7. izby cywilnej pod przewodnictwem sędziego Gilberta Häfnera.