Volkswagen w ostatnim czasie zanotował kolejną kompromitującą wpadkę. Po aferze dieselgate każda skaza na wizerunku to kolejny mocny cios, którego nikt już nie chce przyjmować. W związku z tym zdecydowano się na wprowadzenie istotnych zmian.
Nie tak dawno Volkswagen wyemitował oburzającą reklamę z filmem promocyjnym Golfa 8. Została ona odebrana jako rasistowska, przez co koncern musiał zmagać się z dużą falą krytyki. VW nie pociągnął nikogo do konsekwencji. Stwierdzono, że przy tworzeniu reklamy motywy rasistowskie nie odgrywały żadnej roli.
Volkswagen musi poprawić wizerunek
„W imieniu zarządu chciałbym całkowicie przeprosić za to, że zraniliśmy ludzi z powodu braku wrażliwości międzykulturowej. Naruszyło wartości, za którymi stoi Volkswagen”
– powiedział Hiltrud Werner pełniiąca w Zarządzie VW AG funkcję szefa ds. uczciwości i spraw prawnych.
Volkswagen w związku z tą sytuacją chce zwiększyć świadomość i wrażliwość pracowników. W niedalekiej przyszłości VW stworzy złożoną z ekspertów ”Radę do spraw Etyki”, którzy zbędą nadzorować reklamy i komunikaty.
Kontrowersyjne spot VW
W powyższej reklamie promującej Golfa 8 widać było duże ręce białej kobiety, które najpierw przesuwały, a następnie oderwały małego czarnoskórego człowieka od zaparkowanego na ulicy nowego żółtego Volkswagena.
Ogromna biała ręka następnie przenosi bohatera do restauracji o nazwie „Petit Colon”, co można tłumaczyć jako „Mały Kolonista”, „Mały Osadnik”. Widzowie byli oburzeni reklamą, zarzucano firmie rasistowski wydźwięk spotu.
źródło: https://wrc.net.pl/pr-volkswagen-wprowadza-zmiany-po-kolejnym-skandalu-wplynie-to-na-sprzedaz