Europejska Agencja Środowiska poinformowała, że dzięki rozwojowi pojazdów elektrycznych średnia emisja dwutlenku węgla z nowych samochodów w Europie gwałtownie spadła w zeszłym roku.
Nowe samochody emitowały w zeszłym roku średnio 107,8 gramów CO2 na kilometr. To o 12 proc. mniej niż w 2019 r. Ten spadek o prawie 15 gramów jest pierwszym od 2016 r. i zbiega się z wejściem w życie zaostrzonych norm emisji 1 stycznia 2020 r.
Przypomnijmy – od początku ubiegłego roku nowe samochody w Unii Europejskiej mogą emitować maksymalnie 95 gramów CO2. Obowiązek ten pojawił się po wybuchu afery Volkswagena. Następny cel to średnio 81 gramów do 2025 roku. Kolejne pięć lat później poprzeczka zostanie podniesiona do 60 gramów. Producenci samochodów, którzy nie spełniają celów, ryzykują grzywną w wysokości 95 euro za każdy gram nadwyżki.
Opracowano na podstawie:
https://www.tijd.be/ondernemen/auto/co2-uitstoot-van-nieuwe-wagens-daalt-voor-het-eerst-sinds-2016/10316908.html