Aktualności

24 października 2016

Unia Europejska zwiększa nacisk na Volkswagena

Jak podaje Financal Times, Komisarz UE Věra Jourová twierdzi, że działania Volkswagena wobec europejskich klientów koncernu oszukanych w aferze dieselgate są niewystarczające i nieefektywne. W liście wysłanym do członka zarządu VW Francisco Garcia Sanz’a, Komisarz UE sugeruje także, że VW powinien odkupić przynajmniej część wadliwych samochodów. Dotyczy to między innymi osób, które zamierzają sprzedać „oszukany” samochód, jednak wada auta uniemożliwia im znalezienie nabywcy. Inną sytuacją w której VW powinien odkupić wadliwe auto, jest konieczność potwierdzenia faktu spełniania norm emisji np. w przypadku przeprowadzki i rejestracji samochodu w innym kraju Unii Europejskiej.
Věra Jourová przypomina także, że ewentualne naprawy związane z usuwaniem skutków dieselgate, nie mogą wpłynąć w jakikolwiek sposób na pozostałe parametry pojazdu takie jak spalanie czy osiągi, w przeciwnym razie, będzie to złamaniem przez Volkswagena europejskiego prawa konsumentów. Z tym będzie chyba największy problem. Dotychczasowe doświadczenie z „naprawami” Volkswagena, pokazują, że po wizycie w serwisie auta więcej palą, mają gorsze osiągi, hałasują, a do tego i tak nie spełniają, obiecywanej przez VW, normy EURO 5.

https://www.ft.com/content/6bb116c0-9912-11e6-8f9b-70e3cabccfae

, , , , , , , ,