Od czasu gdy na światło dzienne wyszły oszustwa i manipulacje Volkswagena, koncern nie wyemitował żadnych obligacji. Wybuch afery dieselgate spowodował także spadek cen akcji VW i bardzo niekorzystną sytuację na giełdzie. Teraz, pierwszy raz od 18 miesięcy, koncern planuje emisję swoich papierów m.in. po to aby częściowo pokryć koszty afery spalinowej. Specjaliści szacują, że Volkswagen może uzyskać nawet 10 mld euro, choć bardziej ostrożne szacunki oscylują w okolicach kwoty 5 mld EUR.
Czy to nie za mało? W czerwcu VW musi oddać 20 miliardów euro kredytu pomostowego, który niemiecki koncern zaciągnął aby pokryć koszty największych w historii amerykańskich skandali motoryzacyjnych odszkodowań. Liczymy, że mimo iż Volkswagen ciągle uważa, że klientom w Europie nie należą się żadne odszkodowania, sądy nadal będą wydawać wyroki korzystne dla oszukanych przez koncern. Biorąc pod uwagę, że w Europie Volkswagen wprowadził do obiegu wielokrotnie więcej trujących samochodów niż w USA, powinien szykować rezerwy finansowe na odszkodowania.
http://www.rp.pl/Motoryzacja/303229919-Pierwsza-emisja-w-Volkswagenie-od-czasu-Dieselgate.html