Według informacji pojawiających się w mediach także najnowsze, wysokoprężne modele silników montowanych w samochodach Audi i Porsche posiadające katalizatory Euro 6 wyposażone są w nielegalne oprogramowanie manipulujące wskaźnikami spalin. Jeżeli te informacje się potwierdzą, poszkodowani klienci będą mogli dochodzić odszkodowań.
Federalny Urząd Komunikacji (KBA) otrzymał polecenie zbadania modelu Cayenne. Tym samym afera spalinowa zatacza coraz szersze kręgi. Na początku czerwca 2017 r. rozpoczęła się akcja przywoławcza modeli Audi A8 i Audi A7 wyposażonych w silniki V6 i V8 TDI wyprodukowanych w latach 2010–2013. Również te modele są źródłami wysokich emisji szkodliwych substancji.
Przyczynkiem zapowiadanych badań modeli Porsche jest ujawniona przez ministerstwo informacja o silnikach i przekładniach zastosowanych w modelach Audi. Zgodnie z nią dwa modele Audi mogą rozpoznać po kącie skrętu, że znajdują się na stanowisku kontrolnym i w tym momencie w pełni aktywować system oczyszczania gazów spalinowych, podczas gdy w normalnym użyciu drogowym samochód emituje więcej szkodliwych substancji. Federalny Urząd Komunikacji (KBA) klasyfikuje to jako działanie niedopuszczalne. Z tego względu przewiduje się przeprowadzenie obowiązkowej akcji przywoławczej 24 tysięcy pojazdów, która ma na celu wyłączenie oprogramowania oszukującego.
Osoby prywatne i właściciele firm, których pojazdy objęte będą tą akcją przywoławczą lub którzy przypuszczają, że kupili samochody będące przedmiotem afery spalinowej, powinni skontaktować się z prawnikiem – jeszcze przed przeprowadzeniem ewentualnych poprawek – w celu rozważenia możliwości wystąpienia z roszczeniami.
Wspomniane modele marek Porsche i Audi nie spełniają ustawowych wymogów w zakresie ochrony środowiska, co już uniemożliwia ich legalne eksploatowanie. Samochód osobowy, który ze względu na wysoki poziom zanieczyszczeń środowiska nie może być eksploatowany w ruchu drogowym, nie spełnia zatem już minimalnego poziomu bezwzględnych wymagań stawianych wobec pojazdów mechanicznych. Klienci i konsumenci mogą więc wysuwać roszczenia na gruncie zawartej przez nich umowy oraz dochodzić ewentualnie dalej idących roszczeń odszkodowawczych wobec firm Porsche i Audi.
W Polsce w imieniu poszkodowanych właścicieli pojazdów wyprodukowanych przez koncern Volkswagen – więc również Porsche i Audi, które należą do koncernu – występuje Stowarzyszenie StopVW.pl, które złożyło już pozew zbiorowy. Każdy poszkodowany użytkownik samochodu marki Volkswagen, Audi, Seat, Skoda i Porsche może przystąpić do tego pozwu.