Postępowanie na świecie

USA

W USA w ciągu dwóch miesięcy od wybuchu afery pojawiło się ponad 400 pozwów zbiorowych przeciwko Volkswagenowi!

Sprawą zajął się Prokurator Generalny Nowego Jorku. W Kalifornii Sąd Gospodarczy nakazał koncernowi VW wymianę 70 tys. samochodów na nowe.

Pierwotnie koncern zaoferował każdemu oszukanemu właścicielowi auta 1000 USD jako odszkodowanie, co zostało bardzo źle odebrane – kwota została uznana za rażąco niską. W kwietniu 2016 roku, VW przyparty do muru przez władze USA zaoferował, że odkupi 500 000 samochodów z „oszukanym” oprogramowaniem i wypłaci po 5000 USD odszkodowania.

Organizacje pacjentów z chorobami płuc żądają wielomiliardowych odszkodowań za śmierć osób spowodowaną zanieczyszczeniem powietrza poprzez 40-krotnie wyższą emisje…

Kwoty kar dla koncernu za oszustwa podatkowe wynikające z zaniżonej emisji szacowane są na 18 miliardów USD!

Volkswagen oficjalnie przeprosił i oświadczył, że wycofuje nowe silniki (przeznaczone na rok 2016) z procesu homologacji.

Oficjalnie potwierdzono, że sprawa dotyczy też silników 3.0 TDI montowanych w Audi i Porsche.

Rząd USA przygotował stronę internetową http://www.epa.gov/vw na której publikowane są wszystkie informacje i dokumenty poświęcone tylko i wyłącznie aferze Volkswagena.

Ministerstwo Sprawiedliwości USA wniosło pozew przeciwko Volkswagenowi w związku z oszustwami i manipulacjami jakich dopuścił się koncern. Pozew opiewa na kwotę 46 miliardów USD (czyli ok. 180 miliardów złotych!).

Na początku lutego 2016 koncern przedstawił Kalifornijskiemu Urzędowi Czystości Powietrza CARB i Agencji Ochrony Środowiska EPA plan naprawy 80 tys. samochodów z silnikami 3.0 TDI.

Pod koniec czerwca 2016 doszło do ugody z oszukanymi konsumentami, odszkodowanie wyniesie przeszło 15 miliardów dolarów, to rekord w historii amerykańskich skandali motoryzacyjnych.

W sierpniu 2016 koncern zawarł wstępną ugodę i niebawem zapłaci 1,2 mld USD odszkodowania swoim dealerom.

W październiku 2016 nastąpił koniec diesli Volkswagena w USA, koncern wycofuje się tam ze sprzedaży silników wysokoprężnych.

Federalna Komisja Handlu (FTC) wszczyna śledztwo w sprawie niszczenia przez VW dokumentów związanych z dieselgate.

Sąd zasądził 200 milionów dolarów kary za oszukane silniki 3.0 TDI.

Kolejna ugoda Volkswagena w USA  – 4,3 miliarda USD.

VW musi zapłacić odszkodowanie 1,67 miliarda USD swoim dealerom w USA.

Amerykanie w formie protestu przeciwko VW malują na swoich samochodach obraźliwe hasła.

Właściciele aut z silnikiem 3.0 TDI otrzymają od Volkswagena pomiędzy 7 tys. a 16 tys. dolarów w formie rekompensaty.

Volkswagen właśnie odkupił za 2,9 mld dolarów niemal 138 tys. samochodów z wadliwymi dieslami.

Koncern VW przyznał się do wszystkich stawianych zarzutów przed Sądem w Detroit.

Volkswagen zapłaci 1,22 mld dolarów za naprawę lub wykupienie od właścicieli samochodów z silnikami 3.0 TDi V6 marki Porsche i Audi.

Naukowcy z Uniwersytetu California San Diego przeprowadzili badania nad oprogramowaniem fałszującym instalowanym przez Volkswagena. Znaleźli kod, który pozwalał na weryfikacje, czy pojazd jest poddawany testom, czy znajduje się w realnych warunkach jazdy.

169 lat może spędzić w więzieniu Oliver Schmitd jeden z dyrektorów Volkswagena odpowiedzialnych za dieselgate. Na razie czeka w areszcie na proces, a sąd odrzuca wnioski o wyjście za kaucją.

Władze USA wydały nakazy aresztowania dla pięciu byłych menedżerów Volkswagena, są oskarżeni o spisek i naruszenie amerykańskich przepisów ochrony środowiska.

Departament Sprawiedliwości USA ogłosił, że oskarżył Giovanniego Pamio o konspirację w celu oszustwa, oszustwa w sieci oraz naruszenie amerykańskiej ustawy o jakości powietrza.

Były menedżer Volkswagena Oliver Schmidt, który przyznał się, że pomagał firmie w unikaniu przepisów dotyczących czystości powietrza, został skazany na siedem lat więzienia i grzywnę w wysokości 400 tysięcy dolarów. Kilka dni później, VW dostarczył mu do celi… wypowiedzenie.

VW twierdzi, że klienci, którzy w przeszłości byli właścicielami lub dzierżawcami samochodów z silnikami Diesla, chcą wyłudzić pieniądze i nie są poszkodowani w skandalu z emisją spalin.

Volkswagen znowu idzie na ugodę z oszukanymi klientami aby uniknąć procesu i postawienia przed sądem kierownictwa spółki.

VW wydzierżawił dziesiątki gigantycznych parkingów, aby składować setki tysięcy wykupionych samochodów objętych aferą Dieselgate.

Były zastępca prokuratora generalnego USA, Larry Thompson, który został wyznaczony przez sąd do sprawowania nadzoru nad VW w związku z Dieselgate, wydał producentowi negatywną ocenę.

Spisek i oszustwo zarzucają amerykańscy prokuratorzy Matinowi Winterkornowi.

Amerykański Departament Sprawiedliwości zapewnił nowego dyrektora generalnego Volkswagena, że nie będzie aresztowany, jeśli zdecyduje się na podróż do USA

Dyrektor generalny Volkswagena Herbert Diess zeznawał w USA w sprawie skandalu.

Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska EPA wydała oficjalne oświadczenie, w którym przyznaje, że jest niezadowolona z postępów prac przy dieselgate.

Grupa zajmująca się ochroną konsumentów walczy o powstrzymanie VW przed ponownym wprowadzeniem na rynek aut wykupionych w wyniku Dieselgate.

Wyznaczony przez sąd nadzorca VW skarży się na opóźnienia w wydawaniu dokumentów, których potrzebuje do wykonywania swojej pracy.

350 tysięcy oszukanych aut odkupionych przez VW od właścieli zalega m.in. na pustyni w Kaliforni.

Wartość odkupionych przez VW oszukanych aut to 7,5 miliarda dolarów.

Federalne jury w Detroit oskarżyło czterech byłych dyrektorów Audi o złamanie prawa w związku z dieselgate. Wszyscy byli członkami zespołów zajmujących się rozwojem silników i certyfikacją Audi.

Zarząd VW był doskonale poinformowany o oszustwie i wiedział wcześniej o problemach, jakie spotkają firmę. Wykorzystując ten fakt firma sprzedała ogromne ilości akcji, narażając inwestorów na gigantyczne straty po ujawnieniu afery dieselgate.

Kolejny pozew zbiorowy o oszustwo: Volkswagen miał sprzedawać przedprodukcyjne egzemplarze aut jako pełnowartościowe nieświadomym klientom.

Badania wykazały, że w stanach, w których liczba zmanipulowanych samochodów jest wyższa, odnotowano znaczny wzrost zarówno zanieczyszczenia powietrza, jak i liczbę niemowląt ze słabą oceną po porodzie.

VW stosuje kosztowną poprawkę sprzętowa samochodów w USA, z kolei w Europie przeprowadza tańszą aktualizację oprogramowania, która powoduje tylko niewielkie zmniejszenie emisji spalin.

Półtora miesiąca na porozumienie się z VW dostała amerykańska komisja nadzoru giełdowego SEC, która oskarżyła niemiecki koncern i b. prezesa Martina Winterkorna o oszukanie amerykańskich inwestorów podczas emitowania obligacji w Stanach Zjednoczonych.

Volkswagen zapłaci Amerykanom prawie 100 milionów dolarów za fałszowanie danych o zużyciu paliwa.

Volkswagen nie zostanie wykluczony z kontraktów w amerykańskim sektorze publicznym – podała agencja Reutera. Warunkiem jest jednak wdrożenie drugiego procesu monitorującego w fabrykach w Niemczech na okres trzech lat.

Volkswagen nie zostanie wykluczony z kontraktów w amerykańskim sektorze publicznym, warunkiem jest jednak wdrożenie drugiego procesu monitorującego w fabrykach w Niemczech.

Kanada

Canada’s Competition Bureau wszczęła federalne śledztwo przeciwko Volkswagenowi.

Kolejne śledztwo, Kanadyjski rząd bada oszustwa Volkswagena, pod lupą także Audi i Porsche.

Koniec diesli Volkswagena, nie kupimy już takiego auta w Kanadzie.

Volkswagen wypłaci ponad 2 miliardów dolarów kanadyjskich (CAD) odszkodowania oszukanym klientom.

Kilka grup środowiskowych oskarżyło minister środowiska Catherine McKenna o zbyt powolne śledztwo w sprawie manipulacji silnikami diesla.

Ministerstwo Ochrony Środowiska wraz a prokuratorami przeszukało siedzibę centrali Volkswagena w Kanadzie.

Inspektorzy z Ministerstwa Ochrony Środowiska zarzucają przedstawicielom niemieckiego koncernu brak współpracy ze śledczymi.

Kanadyjski oddział VW oświadczył, że zawarł porozumienie w sprawie pozwu zbiorowego przeciwko firmie. Ugoda dotyczy 20 tys. właścicieli oraz leasingobiorców pojazdów napędzanych 3-litrowym silnikiem Diesla.

Volkswagen zapłaci nawet do 800 mln złotych (232 miliony dolarów) odszkodowania dla ok. 20.000 właścicieli samochodów z silnikami Diesla w Kanadzie. Niemiecki producent zgodził się również na 2,5 mln dolarów kary.

Inne kraje

Decyzję o wszczęciu śledztwa przeciwko Volkswagenowi, podjął Luksemburg.

W Austrii Zieloni i Socjaldemokraci apelują w parlamencie o zakaz dla diesli.

Szwecja rozważa wprowadzenie stref bez diesla, chce przestawić się na transport elektryczny.

Dania rozważa zakaz diesla, temat został poddany społecznej dyskusji. W Kopenhadze wprowadzono strefy, do których nie mogą wjeżdżać samochody bez filtrów cząsteczek.

W Szwecji Volkswagen objął akcją serwisową ponad 228 tys. samochodów. Magazyn motoryzacyjny Teknikens Värld przeprowadził testy przed i po „naprawie” i w wielu przypadkach prowadzenie pojazdów znacznie się pogorszyło.

W Słowenii Stowarzyszenie Konsumentów ogłosiło, że składa pozew zbiorowy przeciwko Volkswagenowi, do którego przyłączyło się ponad 2000 osób.

Prokuratura w Szwecji zakończyła dochodzenie w sprawie afery spalinowej Volkswagena i przekazała czynności śledcze do Niemiec.

Austriackie stowarzyszenie konsumentów VKI informuje, że blisko co drugi klient koncernu Volkswagen odnotowuje problemy po aktualizacji oprogramowania.

Portugalia wprowadziła zakaz dla samochodów z Dieselgate.

700 oszukanych osób ze Słowacji dołącza do pozwu zbiorowego przeciwko Volkswagenowi.

Austriackie Stowarzyszenie Ochrony Konsumentów (VKI) domaga się odszkodowań dla nabywców oszukanych samochodów.

Właściciele pojazdów ze Słowenii złożyli pozew przeciwko VW w sprawie skandalu z emisją spalin.

Austriacki Związek Konsumentów (VKI) złoży pozew zbiorowy przeciwko Volkswagenowi.

Sąd w Wiedniu kazał dilerowi zwrócić 26,5 tys. EUR za auto VW z silnikiem diesla jego właścicielce, bo kupując je w 2012 roku nie wiedziała, że w samochodzie jest oprogramowanie manipulujące emisją spalin.

W Czechach ponad 1050 właścicieli samochodów objętych dieselgate, żąda od VW 2,2 mld koron.

Ponad 4000 właścicieli samochodów marek Volkswagen, Seat, Skoda, Porsche i Audi wystąpi w Czechach o odszkodowanie w wysokości 220 000 CZK (około 36 tysięcy złotych).

Organizacja Konsumentów i Użytkowników w Chile (Odecu) kieruje działaniami prawnymi przeciwko grupie Volkswagena. Oszukani klienci domagają się wymiany samochodów na nowe, naprawy lub rekompensaty.

Czeski Sąd uznał prawo oszukanych klientów VW do odszkodowania. Volkswagen ma zapłacić 533 miliony kolor, tj. 8500 euro na osobę. Volkswagen odwołał się od tego wyroku, powołując się na braki proceduralne, lecz nie odnosząc się do meritum.

Rumunia

Rumuński Urząd ds. Rejestracji Pojazdów (RAR) przestał wydawać dokumenty rejestracyjne dla pojazdów wyposażonych w silniki diesla VW Euro 5.

Hiszpania

Prokuratura i policja przeszukują biura Volkswagena.

Sprawą zajmuje się Najwyższy Sąd Karny. Wpłynęły wnioski karne dot. oszustwa, oszustwa podatkowego, oszustwa konsumentów, delikt przeciwko środowisku i fałszerstwu.

Wszczęto postępowanie karne przeciwko Volkswagen Espana i SEAT SA.

Pierwszy wyrok nakazujący wypłatę 5000 EUR dla oszukanego klienta VW.

Volkswagen zapłaci klientce odszkodowanie w wysokości 500 euro za obecność urządzenia oszukującego, które manipulowało poziomem emisji tlenków azotu.

Holandia

Holandia wydała miliardy euro na dopłaty do energooszczędnych samochodów w ostatnich latach. Jesse Klaver z partii politycznej GroenLinks odpowiedział, że Holandia musi ubiegać się o zwrot pieniędzy od producentów samochodów, jeśli okaże się, że popełnili oszustwo w Holandii.

Utworzono w 13 gminach specjalne strefy ekologiczne. Nie mogą tam wjeżdżać samochody, które przekraczają normy emisji spalin i nie posiadają specjalnego dopuszczenia ekologicznego. W Amsterdamie zakaz dla diesli wprowadzony zostanie prawdopodobnie w przyszłym roku.

Urząd ds. Konsumentów i Rynku nałożył maksymalną możliwą karę 450 000 euro kary dla Volkswagena za nieuczciwe praktyki handlowe.

Chiny

Koncern wycofuje ze sprzedaży ok. 2 tys. aut.

Australia

Wprowadzony zostaje zakaz sprzedaży aut wyprodukowanych przez koncern VW.

Australijski urząd ochrony konsumentów pozwał VW za wprowadzanie w błąd klientów.

Australijska Komisja Konkurencji i Konsumentów pozwała VW za stosowania nielegalnego oprogramowania.

Decyzją sądu federalnego, Volkswagen musi „wyjaśnić nieporozumienie” związane z akcją „naprawczą”.

W Australii złożono pięć pozwów zbiorowych przeciwko Volkswagenowi.

Australijskie badania nie pozostawiają złudzeń: akcja serwisowa VW nie usuwa problemu dieselgate.

Koniec diesla. Volkswagen ma wycofać ze sprzedaży wszystkie samochody z silnikami Diesla w październiku 2018 r.

Volkswagen zgodził się zapłacić 127 mln dolarów australijskich (87,3 mln USD) w ramach ugody z kilkoma tysiącami klientów którzy padli ofiarą skandalu dieselgate.

Korea Południowa

W Korei Południowej władze nakazały Volkswagenowi naprawę 125 tysięcy samochodów, poza tym koncern zapłaci równowartość przeszło 12 milionów dolarów kary za oszustwo.

W lutym 2016 rozpoczęły się przeszukania w koreańskich biurach Volkswagena i Audi. Winnym grozi kara więzienia do 7 lat i grzywna do 80 tys. USD!

W marcu 2016 prokuratorzy weszli do centrum kontroli VW w związku z opieszałością niemieckiego koncernu w sprawie wyjaśniania afery spalinowej: skonfiskowali dyski twarde i dokumenty i zabezpieczyli kilka samochodów do zweryfikowania czy spełniają one normy.

W lipcu 2016 r. wprowadzono zakaz sprzedaży i rejestracji Volkswagenów – zarówno z silnikiem diesla jak i benzynowym!

W sierpniu 2016 r. 80 modeli Volkswagena i Audi utraciło homologację w związku z dieselgate.

W lutym 2017 r. przeszło 500 osób złożyło pozew przeciwko VW, poszkodowani domagają się odrzucenia zgody aktualizację oprogramowania.

Właściciele aut Audi i Volkswagen, złożyli pozew przeciwko Ministerstwu Środowiska, domagają się odszkodowania za wydanie zgody na akcję naprawczą, która powoduje problemy po aktualizacji oprogramowania.

Audi Volkswagen Korea znów jest podejrzane o manipulację emisją spalin. Jest to zarzut postawiony niezależnie od oszustwa związanego z aferą Dieselgate.

Sąd podejrzewa, że firma Audi przez lata sprzedawała samochody z fałszywymi numerami seryjnymi do Korei Południowej.

Ministerstwo Środowiska Korei Południowej zakazało krajowej sprzedaży samochodów koncernu Volkswagen z silnikiem diesla.

Belgia

Belgijski importer Volkswagena D’Ieteren ogłosił, że zaoferuje bezpłatną wymianę silnika 800 klientom, którzy zamówili auta z silnikiem diesla, które prawdopodobnie wyposażone są w nielegalne oprogramowanie.

W Antwerpii jest specjalna strefa ochrony środowiska. Pojazdy z nadmierną emisją spalin nie mogą wjeżdżać do centrum miasta.

Klienci w Belgii składają skargi na VW za brak wystarczających informacji o szczegółach akcji serwisowej.

Brazylia, Indie, Japonia, Meksyk

Wszczęto postępowanie karne przeciwko koncernowi.

W Indiach VW musi poddać akcji serwisowej ponad 320 tys. pojazdów, które zostały wyposażone w urządzenia oszukujące.

W latach 1964 – 1985 Volkswagen aktywnie współpracował z wojskową dyktaturą w Brazylii. Zarząd koncernu obiecuje odszkodowania ofiarom i ich rodzinom.

Japoński oddział VW poinformował władze w Tokio o nieprawidłowościach popełnionych podczas testów zużycia paliwa i emisji spalin w nowych samochodach.

Volkswagen India został ukarany wysoką grzywną przez National Green Tribunal za emisję nadmiernych ilości tlenku azotu (NOx) z samochodów.

Szwajcaria

Po przyznaniu się przez Zarząd VW do oszustwa, natychmiast wstrzymano sprzedaż samochodów grupy Volkswagena z silnikami wysokoprężnymi.

Sąd nakazał szwajcarskiej prokuraturze wszczęcie postępowanie karnego w sprawie Volkswagena.

Szwajcaria nie wprowadza na razie zakazów dla diesla, ale zakazy dla tych silników istnieją na poziomie regulacji dopuszczających auta do ruchu – wprowadzono je po wybuchu afery dieselgate.

Szef biura ds. dróg w Szwajcarii Juerg Roethlisberger żąda aby szwajcarscy klienci byli traktowani na równi z niemieckimi.

Szwajcaria zakazuje rejestracji Porsche Cayenne z wysokoprężnym silnikiem 3.0V6 TDI konstrukcji Audi.

Szwajcarska Agencja Ochrony Konsumentów (SKS) złożyła pozew przeciwko Volkswagenowi i jego głównemu importerowi w Zurychu.

Do sądu w Niemczech trafił pozew zbiorowy szwajcarskiej organizacji konsumenckiej FRC podpisany przez 2 tys. klientów.

Ze względu na emisję szkodliwych substancji wprowadzono zakaz rejestracji Porsche Macan i Cayenne z silnikami diesla.

Francja, Wielka Brytania, Włochy

Prokuratura i policja przeszukują biura Volkswagena.

Włoski rzecznik ds. konkurencji ogłosił plany, aby zbadać czy VW zaangażowany był w „niewłaściwe praktyki handlowe” przy promocji swoich samochodów z silnikami diesla.

15 października 2015 roku włoska policja przeszukała biura VW w Weronie oraz biura firmy Lamborghini w Bolonii, obejmując sześciu kierowników dochodzeniem.

W sierpniu 2016 roku Włoski urząd antymonopolowy w związku z dieselgate nałożył na VW karę 5 milionów EUR „za niedopuszczalne praktyki prowadzenia interesów”.

Wielka Brytania domaga się odszkodowań dla oszukanych obywateli i rozważa pozwanie VW.

Francja rozważa zakaz sprzedaży diesli Volkwagena.

W wielkiej Brytanii 9 stycznia 2017 r. złożono rekordowy pozew zbiorowy przeciwko VW na 30 milionów funtów.

Wielka Brytania rozważa złomowanie samochodów z silnikami Diesla.

Minister Transportu Wielkiej Brytanii zapowiada, że pojedzie do Niemiec po dokumenty w sprawie Dieselgate.

Władze Wielkiej Brytanii domagają się od Volkswagena kolejnych wyjaśnień w sprawie Dieselgate.

We Francji Volkswagenowi grozi nawet 19,73 mld euro kary za oszustwa i manipulacje.

Volkswagen oświadczył, że nie zapłaci 2,5 mln funtów za nieuregulowanie opłaty proekologicznej w Londynie, której domaga się burmistrz brytyjskiej stolicy.

We Francji całkowity zakaz dla diesli ma obowiązywać już od 2020 roku.

Wielka Brytania wprowadza nowe standardy testów emisji spalin, to jeden ze skutków Dieselgate.

Burmistrz Londynu prosi m.in. Volkswagena o pieniądze na walkę za smogiem, koncern odmawia.

Nowe przepisy w Wielkiej Brytanii pozwolą ścigać producentów samochodów, którzy oszukują w testach emisji spalin.

Sąd w Londynie oświadczył, że grupowy proces 60 000 brytyjskich właścicieli samochodów przeciwko Volkswagenowi, dostanie zielone światło.

Porsche zostało oskarżone o manipulację testami emisji CO2 w modelu Cayman R w Wielkiej Brytanii.

Mediolan wprowadza zakazu dla samochodów z silnikiem Diesla od stycznia 2019 r.

Brytyjska premier Theresa May została przepytana przez parlamentarzystów w sprawie podjęcia kroków prawnych w związku ze skandalem dieselgate.

Aktywiści Greenpeace oraz uczestnicy kampanii anty-smogowej zablokowali główną siedzibę Volkswagena w Milton Keynes, protestując przeciwko wpływom emisji silnika Diesla na zdrowie ludzi.

Trzech francuskich sędziów śledczych skarży się na brak współpracy ze strony niemieckiego wymiaru sprawiedliwości.

40 procent ankietowanych w Wielkiej Brytanii kierowców podało, że ich samochód ma problemy techniczne od czasu przejścia procedury naprawczej VW.

Włochy rozpoczynają proces przeciwko VW. Ponad 70 tysięcy klientów reprezentują stowarzyszenia konsumentów.

Niemcy

Prokuratura i policja przeszukują biura Volkswagena.

Poza prokuraturą sprawę analizuje też wewnętrzna jednostka śledczo-rewizyjna prowadzona przez byłych prokuratorów amerykańskich i niemieckich.

Po przyznaniu się do oszustwa, Komisja Europejska i niemiecki minister transportu Alexander Dobrindt dali koncernowi 10 dni na ostateczne wyjaśnienie sprawy.

Wszczęto odrębne postępowanie karne przeciwko Audi.

Prokuratora wszczęła kolejne postępowanie przeciwko VW, tym razem zajęła się manipulacjami podatkowymi koncernu związanymi z podawaniem zaniżonej wartości emisji CO2.

Zostało także wszczęte śledztwo wobec byłego szefa zarządu Volkswagena Martina Winterkorna. Prezes zrezygnował ze stanowiska po wybuchu skandalu twierdząc, że nie ma wiedzy na temat manipulowania wynikami emisji.

Śledztwo w sprawie manipulacji rynkowych zostaje rozszerzone o szefa marki Volkswagen – Herberta Diessa oraz  prezesa rady nadzorczej koncernu, b. dyrektora finansowego – Hansa Dietera Poetscha.

Niemiecki sąd wydaje wyrok – „oszukane” diesle Volkswagena nie mają homologacji oraz nakazuje dealerowi odkupienie od klienta Volkswagena Golfa z dieselem EA189.

W styczniu 2017 r. niemiecki sąd nakazał wypłatę odszkodowania dla właściciela samochodu marki Skoda, w którym zainstalowano nielegalne oprogramowanie.

Niemiecka prokuratura ogłosiła, że prowadzi śledztwo przeciw Martinowi Winterkornowi, którego podejrzewa o oszustwa w związku z aferą dieselgate.

Pierwszy duży klient (ponad 500 aut) złożył pozew przeciwko Volkswagenowi.

Bawarska policja nie chce aktualizacji oprogramowania od VW w swoich radiowozach.

Policja i prokuratura przez dwa dni przeszukiwała biura i zakłady należące do Audi.

Przeszukania w kancelarii prawnej wynajętej przez VW do zbadania Dieselgate.

Niemiecki rząd jest przeciwko nowym wytycznym Unii Europejskiej dotyczącym testowania samochodów pod względem emisji spalin. Nowe przepisy mają zapobiec kolejnej aferze Dieselgate.

Spada sprzedaż aut z silnikami Diesla.

Prokuratura w Stuttgarcie wszczęła dochodzenie wobec prezesa Volkswagena Matthiasa Muellera.

Prokuratura w Brunszwiku prowadzi śledztwo ws. obecnych i byłych członków kierownictwa Volkswagena, których podejrzewa o nadmierne wynagradzanie szefa rady VW.

Volkswagen nie odwołał się od wyroków niemieckich sądów, więc został zmuszony do odkupienia dwóch oszukanych samochodów z silnikami TDI.

Prokuratura w Stuttgarcie oskarżyła trzech pracowników Boscha o udział w aferze dieselgate.

Prokuratura w Stuttgarcie podjęła dochodzenie przeciwko firmie Porsche, której zarzuca manipulacje w SUV-ie Cayenne.

Minister transportu Alexander Dobrindt wydał zakaz dopuszczania do ruchu samochodów marki Porsche Cayenne.

Stowarzyszenie LobbyControl skrytykowało Angelę Merkel za działania w charakterze „rzecznika” niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego. Wg nich parasol ochronny rządu doprowadził do bezkarności producentów aut.

Minister Transportu oświadczył, że sprawdza czy model Touareg 3.0 TDI posiada oszukane oprogramowanie jak Porsche Cayenne. Jeśli tak, zostanie wydany zakaz rejestracji.

Były inżynier Audi ujawnił dowody na związek dwóch ówczesnych dyrektorów ze skandalem emisji spalin.

Niemiecka grupa ds. praw konsumentów myRight zamierza odwołać się od decyzji sądu w sprawie skandalu z emisją spalin.

Prokuratura w Stuttgarcie podwoiła swoje zasoby śledczych badających aferę Dieselgate.

Niemiecki sąd orzekł, że aferę spalinową Volkswagena powinna zbadać niezależna grupa śledczych.

Niemiecki urząd nadzoru finansowego BaFin prowadzi śledztwo w celu ustalenia, czy Volkswagen rozpowszechnił nielegalnie informacje o Dieselgate.

Prokuratorzy oraz przedstawiciele policji skarbowej we wtorek przeszukali biura szefa finansów, kadr i rady nadzorczej Volkswagena. Działania mają związek z podejrzeniem nieprawidłowości i nadużyć finansowych.

KBA zarządziła wycofanie z rynku SUV-ów VW Touareg z 3-litrowymi silnikami Diesla. Powodem jest wykrycie w tym modelu dwóch nielegalnych urządzeń oszukujących testy emisji.

Volkswagen wstrzymał dostawy do salonów samochodów T6 Multivan, gdyż stwierdzono zbyt dużą emisję tlenku azotu silników Diesla.

VW bezskutecznie usiłował zablokować audyt w sądzie konstytucyjnym mający zbadać udział kierownictwa koncernu w dieselgate.

Na mocy wyroku sądu w Stuttgarcie, zarządy VW i Porsche muszą udzielić odpowiedzi m.in. na pytanie kto z kierownictwa wiedział o dieselgate.

Audi wycofuje 127 000 samochodów, znów wykryto nielegalne oprogramowanie służącego do oszukiwania testów.

Prokuratura przeprowadziła rewizję w domach obecnych i byłych pracowników firm Audi i Bosch.

Sąd okręgowy w Siegen orzekł, że instalacja oprogramowania do oszukiwania to niemoralne umyślne oszustwo.

Sąd Najwyższy zdecydował, że miasta mogą wprowadzać zakaz wjazdu diesla na ich terytorium.

Szef rozwoju Porsche, Wolfgang Hatz pozostanie w niemieckim areszcie – Wyższy sąd okręgowy w Monachium odrzucił kolejną apelację.

Sąd w Hamburgu przyznał rację właścicielowi VW Tiguana, który wniósł skargę w związku z fałszowaniem wysokości emisji spalin. Dostanie od VW nowe auto.

Prokuratura w Brunszwiku prowadzi kolejne dochodzenie w sprawie Volkswagena. Niemiecki producent jest podejrzewany o manipulację rynkami finansowymi w czasie trwania skandalu dieselgate.

Minister środowiska, Svenja Schulze zaapelowała do producentów samochodów, aby przeprowadzili kosztowną techniczną modernizację pojazdów dotkniętych skandalem Dieselgate.

Prokuratura wraz z regionalną policją przeprowadziła nalot na biura firm Porsche i Audi.

Nowe przypadki oszustwa, okazało się, że zmanipulowane samochody sprzedawano jeszcze na początku 2018r.

Audi wstrzymuje produkcję najnowszego modelu A6 w związku z podejrzeniami o instalowanie nielegalnego oprogramowania kontrolującego emisję spalin.

VW rozważa wysunięcie zarzutów przeciwko byłemu dyrektorowi generalnemu firmy Martinowi Winterkornowi, może się domagać nawet 100 milionów euro.

Porsche zostało złapane na oszustwie, chodzi o 60 000 egzemplarzy modeli Cayenne i Macan i nieprawidłowości zwizane z emisją spalin.

Hamburg stanie się wkrótce pierwszym niemieckim miastem, w którym obowiązywać będzie zakaz ruchu dla samochodów z silnikami diesla.

Audi wstrzymuje produkcję modelu A7 w związku z podejrzeniami o instalowanie nielegalnego oprogramowania kontrolującego emisję spalin.

Szef Audi Rupert Stadler został tymczasowo aresztowany w związku z dieselgate.

KBA wszedł dziś do siedziby Audi w Ingolstadt. Kontrola ma związek z aferą Dieselgate.

Nowe procedury kontroli emisji spalin zmusiły VW do zamknięcia fabryki na dwa dni w tygodniu.

Volkswagen przegrał w sądzie batalię o zablokowanie dostępu do nie opublikowanych dokumentów o skandalu z emisjami spalin.

Sąd uznał, że firma Robert Bosch musi przekazać wszystkie e-maile związane z Dieselgate Volkswagena w związku z pozwem inwestorów przeciwko Porsche SE.

Dyrektor generalny Audi, Rupert Stadler złożył skargę do sądu w Niemczech i domaga się zwolnienia z aresztu.

Jeśli zarzuty Der Spiegiel się potwierdzą, Porsche będzie zmuszone wycofać z obiegu 60000 aut wyposażonych w silniki diesla.

Niemiecka prokuratura prowadzi postępowanie przeciwko byłemu szefowi koncernu Volkswagen Martinowi Winterkornowi w związku z podejrzeniem niepłacenia należnych podatków.

Powstała inicjatywa obywatelska, która chce modernizacji poprzednich silników wysokoprężnych w taki sposób, aby spełniały najnowszą normę emisji Euro 6d.

Według „Süddeutsche Zeitung”, łącznie złożono 21 000 pozwów sądowych w sprawie rekompensat za aferę Dieselgate.

KBA będzie z urzędu wyrejestrowywać samochody z zainstalowanym urządzeniem oszukującym.

Obecnego szefa grupy Volkswagena Herberta Diessa uprzedzono 2 miesiące przed wyjściem na jaw skandalu Dieselgate.

Volkswagen bierze się w końcu za zwolnienia osób powiązanych Dieselgate. Na celowniku znajduje się grupa dyrektorów oraz szef rozwoju marki.

Inżynierowie VW zeznali, że koncern zaniżał poziom emisji spalin nie tylko w silnikach Diesla, lecz także w benzynowych.

Obył się pierwszy proces w sprawie o odszkodowanie wytoczonej VW przez inwestorów.

Frankfurt wydał zakaz wjazdu dla większości diesli, szacuje się, że z ulic zniknie 60 000 aut.

Nowe niemieckie prawo zezwala na składanie do sądu pozwów zbiorowych. Z takiej możliwości może skorzystać nawet dwa miliony właścicieli VW.

Porsche wycofuje ze swojej oferty silniki diesla.

Berlinie dołączył do miast w których nie wolno poruszać się dieslami z normą Euro 1 do Euro 5.

Rząd zamierza zaostrzyć sankcje wobec firm, które tolerują przestępcze zachowanie, jak to robił Volkswagen doprowadzając do skandalu dieselgate.

Szef Volkswagena ostrzega, że zaostrzenie limitów emisji może pochłonąć w koncernie VW nawet 100 tys. miejsc pracy.

Audi zapłaci karę 800 mln euro w związku z Dieselgate.

Volkswagen zapłaci właścicielom za złomowanie starych diesli.

Władze w Niemczech domagają się, aby koncerny motoryzacyjne przeprowadziły techniczne modernizacje silników diesla.

Porsche SE, główny akcjonariusz Volkswagena, ma zrekompensować swoim akcjonariuszom straty po dieselgate.

Były dyrektor Audi, Rupert Stadler, zwolniony z aresztu.

Sąd nakazał Porsche przyjąć od klientki samochód ze zmanipulowanym silnikiem diesla i zapłacić jej odszkodowanie.

Audi rozpoczęło pierwszą z kolejnych ośmiu akcji serwisowych związanych z usuwaniem skutków afery dieselgate z silników 3.0 TDI.

Miasta Essen i Gelsenkirchen muszą przygotować się na wprowadzenie zakazu jazdy dla starszych aut z silnikami wysokoprężnymi, który obejmie również niektóre odcinki autostrady.

Sąd kazał Volkswagenowi oddać pieniądze klientowi za oszukanego golfa.

Właściciele diesli VW, którzy nie zdecydowali się na indywidualny pozew, mogą przyłączyć się od zaraz do pozwów zbiorowych.

Diesle z normą Euro 4 i starsze będą zbyt nieekologicznie, by można było poruszać się nimi po Stuttgarcie.

19 tys. kolejnych właścicieli diesli pozywa Volkswagena za pośrednictwem organizacji MyRight.

Niemiecki kraj związkowy Badenia-Wirtembergia zamierza pozwać Volkswagena.

Stuttgart wprowadził zakaz wjazdu dla diesli, obowiązuje w całym mieście.

Ponad 300 tysięcy osób przyłączyło się do pozwu zbiorowego organizacji konsumenckich w sprawie Dieselgate

Volkswagen domaga się odszkodowań od byłych menedżerów, zwolnionych za Dieselgate.

KBA wszczął postępowanie, które ma wyjaśnić czy aktualizacja oprogramowania silnika 1,2 TDI pozwalała na oszustwa testów emisji spalin.

6000 osób umiera rocznie w Niemczech z powodu tlenków azotu.

Obowiązujący od końca maja 2018 zakaz wjazdu diesli na fragmentach dwóch ulic w Hamburgu nie poprawił jakości powietrza.

Nowa afera, Porsche 911 zużywa więcej paliwa i emituje więcej CO2 niż deklarował Volkswagen. Sprawę bada KBA.

Około 800 osób demonstrowało w Stuttgarcie, przeciwko ograniczeniom dla pojazdów ze starymi silnikami Diesla.

401 tys. właścicieli diesli VW przyłączyło się do wzorcowego pozwu zbiorowego.

Bosch może zostać ukarany grzywną za dostarczenie oszukańczego oprogramowania dla Volkswagena.

Pierwszy pozew zbiorowy właścicieli diesla przeciwko Volkswagenowi utorował sobie drogę do Federalnego Trybunału Sprawiedliwości.

Sąd Najwyższy w Niemczech poparł roszczenia właścicieli Volkswagenów, które nie spełniają norm emisji spalin.

Przed sądem w Wuppertalu, VW przyznał, że samochody z silnikiem EA288 rówież posiadają oszukujące oprogramowanie.

W miliardowym pozwie inwestorów przeciwko Volkswagenowi, sąd w Brunszwiku w istotnej sprawie poparł stanowisko pozywających.

Sąd Najwyższy Niemiec potwierdził, że samochody mają wadę fizyczną a wymiana samochodu na nowy, nawet jeśli poprzedni model nie jest produkowany, jest możliwa.

Prokuratura w Niemczech oskarżyła prezesa Volkswagena Martina Winterkorna o poważne oszustwa w tym działanie na niekorzyść klientów i dealerów, nieuczciwą konkurencję oraz nieujawnienie skandalu.

Porsche zapłaci grzywnę w wysokości 535 milionów euro za Dieselgate.

Proces zbiorowy przeciwko Volkswagenowi w Niemczech, w którym są też polscy klienci, rusza jesienią.

Do biur Porsche oraz do domów członków zarządu w Niemczech weszło ponad 200 prokuratorów i policjantów.

Niemieccy prokuratorzy nałożyli na firmę Bosch 90 milionów euro kary za rolę tej firmy w oszustwie w dieselgate.

Prawie 420 000 osób dołączyło do pozwu zbiorowego w ramach dieselgate, w tym osoby reprezentowane przez nasze Stowarzyszenie.

Wszystko wskazuje na to, że marka Audi wciąż instaluje urządzenia oszukujące w swoich samochodach, mimo iż od Dieselgate minęły już lata.

Wewnętrzne dokumenty pokazują, że pracownicy Audi dyskutowali między sobą możliwości związane z manipulacjami i konsekwencją ich działań już w 2003 roku.

Właściciel Skody z powodu oszustwa dieselgate chciał zwrócić swoje auto do producenta i Sąd Okręgowy w Niemczech orzekł, że Grupa VW musi przyjąć ten samochód.

Rupert Stadler, który był prezesem Audi do 2018 roku, został aresztowany w zeszłym roku za udział w skandalu „Dieselgate”, teraz został oficjalnie oskarżony o udział w aferze.

Sąd w Duesseldorfie podał, że poprawka Volkswagena usuwająca skutki fałszowania emisji spalin zawierała w sobie kolejny kod wyłączający mechanizmy oczyszczania spalin.

800 mln euro zapłaci koncern Audi w zamian za umorzenie sprawy o oszustwo w tzw. aferze spalinowej.

Audi ma do 26 września usunąć oszukane oprogramowanie z tysięcy pojazdów z silnikami V6 i V8 TDI pod groźbą grzywny po 25 tys. euro za każdy pojazd.

Prokuratura w Brunszwiku wniosła trzy oskarżenia: Herbertowi Diessowi, Martinowi Winterkornowi oraz Hansowi Dieterowi Pötschowi.

W Brunszwiku rozpoczął się bezprecedensowy proces. Sąd zdecyduje, czy prawie pół miliona właścicieli aut koncernu Volkswagen ma prawo do odszkodowań za tzw. aferę dieslową.