Aktualności

26 stycznia 2017

Afera Volkswagena – silny środek odstraszający

Oskarżenia dla siedmiu managerów Volkswagena i ogromne grzywny, działają według Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) odstraszająco na innych producentów samochodów.

Christopher Grundler, dyrektor biura transportu i jakości powietrza w EPA powiedział po spotkaniu inżynierów motoryzacyjnych w Waszyngtonie, że kary nałożone na Volkswagena miały ogromny wpływ na branżę motoryzacyjną. Dodał, że afera działa niczym „silny środek odstraszający dla innych koncernów motoryzacyjnych”.

Christopher Grundler zaznaczył również, że agresywne egzekwowanie przepisów jest kluczem do wprowadzania na rynek pojazdów zgodnych z normami, a bezprawne rozwiązania muszą być o wiele bardziej kosztowne niż dążenie do spełnienia nałożonych regulacji. Przekonał się o tym Volkswagen.

Wykrycie nielegalnego oprogramowania znalazło się teraz w centrum powszechnej uwagi, a wnioski z tej lekcji wyciągnęła także EPA. Agencja Ochrony Środowiska musi starać się unikać przewidywalnego działania i dostosować swoje testy do zmieniającego się rynku motoryzacyjnego. Grundler dodał, że EPA chce zapobiec sytuacji, w której samochody są projektowane specjalnie pod testy weryfikujące emisję spalin.

Christopher Grundler zapytany, czy prezydent Donald Trump może odwrócić decyzję administracyjną Obamy w sprawie limitów emisji gazów cieplarnianych na lata 2022-2025, powiedział że ten temat, został przedstawiony senatowi.

EPA uruchomiła nowe testy sprawdzające rzeczywistą emisję spalin we wrześniu 2015 roku po ujawnieniu oszustw Volkswagena. Badania spowodowały wykrycie nieprawidłowości w pojazdach koncernu ​​Fiat Chrysler Automobiles. Producent zaprzecza stosowania nielegalnego oprogramowania w swoich samochodach.

, , , , , ,