Sensacja! Wg pomiarow magazynu motoryzacyjnego „Auto, Motor und Sport” tzw. „naprawa” Volkswagenów z oszukańczym oprogramowaniem pogarsza sprawę!
Redakcja poleciła inżynierom zbadanie emisji z dwóch Volkswagenów Amarok 2.0 TDI przed i po przeprowadzeniu akcji serwisowej (naprawczej). Pomiary dokonane zostały w rzeczywistych warunkach użytkowych (na drogach krajowych i austostradach oraz w ruchu miejskim). Rezultat – emisja tlenków azotu, pomimo nowych programów sterujących pozostała taka sama (1,5 g/km). Norma Euro 5 dopuzcza wynik maksymalny 0,18 g/km. Moc silnika nawet nieznacznie wzrosła, ale za to zużycie paliwa wzrosło o 0,5-0,7 l/100 km. Oznacza to w sumie, że zanieczyszczenia samochodów po modyfikacji jest jeszcze większe (bo zwiększone zużycie paliwa oznacza większą emisję CO2).
http://www.berliner-zeitung.de/wirtschaft/-sote-vw-fahrzeuge-durch-nachruestung-noch-schaedlicher,10808230,33815440.html?dmcid=f_msn_web
http://www.t-online.de/auto/news/id_77011528/vw-skandal-vw-amarok-diesel-nach-dem-update-durstiger.html