Kilka dni temu świat obiegła wiadomość o tym, że Volkswagen z powodu problemów z dostawcami części, wstrzymał produkcję dwóch najpopularniejszych modeli koncernu Golfa i Passata. Dwie firmy, produkujące tapicerkę siedzeń i obudowy skrzyń biegów, wstrzymały dostawę tych elementów po tym jak Volkswagen „nagle i bez powodu” wypowiedział umowy o współpracy warte 500 milionów euro. Dostawcy z tytułu wypowiedzianych umów ponieśli znaczne koszty, jednak koncern VW odmówił im wypłat jakichkolwiek rekompensat finansowych. Ostatecznie doszło do ugody między Volkswagenem a dostawcami, nas jednak zainteresowało tło tego konfliktu.
Volkswagena będzie musiał wydać miliardy euro na rekompensaty dla klientów w USA związane z oszustwami spalinowymi, więc jego sytuacja finansowa jest, delikatnie rzecz ujmując, nieciekawa. Koncern VW szuka oszczędności i stara się minimalizować koszty. Po cichu mówi się, że taka sytuacja miała miejsce w tym przypadku. Volkswagen miał zerwać umowy i korzystając z pozycji giganta monopolisty podpisać je na nowych, bardziej korzystnych dla siebie zasadach. To nieoficjalne przypuszczenia, ale analizując zachowania koncernu VW w przeszłości, są dla nas bardziej niż prawdopodobne.
http://www.dw.com/pl/koniec-sporu-koncernu-vw-z-dostawcami-nadu%C5%BCywanie-w%C5%82adzy/a-19495910