Aktualności

30 lipca 2019

Euro 5 – Federalny Urząd Transportu Drogowego zatwierdza pierwszy system modernizacji układu wydechowego w Niemczech

Ponad pięć milionów samochodów osobowych z silnikiem wysokoprężnym z Euro 5 znajduje się na drogach Niemiec – i grozi im zakaz jazdy ze względu na bardzo dużą emisję tlenków azotu (NOx). Modernizacja samochodów, tj. instalacja dodatkowych systemów oczyszczania spalin, znacznie zmniejszyłaby emisje NOx, ale do tej pory systemy takie nie posiadały niezbędnej aprobaty.

Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA) udzielił w końcu zgody dla pierwszego zestawu modernizacyjnego dla samochodów Volvo. W wyniku modernizacji emisje tlenku azotu z pojazdów zmodernizowanych zostały zredukowane do poziomu mniejszego niż 270 mg NOx na kilometr.

Nowe rozwiązanie związane jest z tym, że firmy Volkswagen i Daimler zgodziły się finansować modernizację samochodu do kwoty 3000 euro. Jednak do tej pory nie istniał system, który spełniałby wymagania władz w zakresie zmniejszenia emisji spalin. Całkowity koszt instalacji katalizatora SCR szacuje się na 1400 do 5000 euro.

Obecnie zatwierdzone zestawy modernizacyjne składają się z katalizatora i urządzenia do wstrzykiwania tzw. AdBlue. Jest to roztwór mocznika, który eliminuje trujące tlenki azotu. Samo Volvo nie finansuje zestawów, ponieważ nie manipulowało – w przeciwieństwie do Volkswagena – wynikami pomiarów emisji spalin.

Wkrótce aprobatę otrzymają zestawy do Mercedesów i BMW.
O Volkswagenie na razie nic nie słychać.

, , , , , ,