Volkswagen nie był w stanie wykazać, że „naprawa” pomoże, aby Passat TDI miał zużycie paliwa zgodne z przepisami. Analiza pokazała, że zużycie jest minimalnie wyższe, ale KBA (Kraftfahrt-Bundesamt, pol. Federalny Urząd Transportu Samochodowego) stwierdziło, że w przypadku takiej akcji naprawczej stosuje się zasadę „zero tolerancji”.
Dla koncernu i użytkowników tych aut oznacza to jedno – naprawa Passatów dotkniętych aferą spalinową nie będzie rozpoczęta zgodnie z planem i VW musi szukać innych dróg rozwiązania problemu.
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/volkswagen-droht-scheitern-bei-passat-nachruestung-a-1082687.html
http://www.wiwo.de/unternehmen/industrie/volkswagens-neue-problemzonen-rueckrufplan-fuer-den-passat-wackelt/13331242.html
http://www.welt.de/regionales/niedersachsen/article153356576/VW-Passat-droht-Verbrauchsziele-zu-verpassen.html
http://www.stern.de/wirtschaft/news/neue-vw-problemzone–umruestplaene-fuer-passat-in-gefahr-6749794.html