Volkswagen ma coraz większe kłopoty. Ujawnione w zeszłym roku oszustwa i manipulacje koncernu wywołały ogromną aferę czyli dieselgate, której skutkiem jest m.in. największa strata w historii firmy. Dodatkowo, w USA najprawdopodobniej nie będzie można sprzedawać aut hybrydowych ze stajni VW, gdyż firma jest podejrzana o złamanie prawa patentowego.
Niestety to nie koniec nieprawidłowości, tym razem VW ma problem z łańcuchami rozrządu w dwulitrowych silnikach benzynowych TSI i TFSI. Do Sądu Okręgowego w New Jersey wpłynął pozew z którego wynika, że koncern świadomie zatajał przed klientami wadę rozrządu, która doprowadzała do poważnej awarii silnika, a w konsekwencji do drogiej naprawy – oczywiście w serwisie firmowym. Pozew uwzględnia następujące, wadliwe, samochody:
Volkswagen
- 2008-2010 i 2012 Volkswagen Beetle
- 2009-2013 Volkswagen CC
- 2008 -2012 Volkswagen EOS
- 2008-2012 Volkswagen Golf
- 2008-2012 Volkswagen GTI
- 2008-2012 Volkswagen Jetta
- 2008-2012 Volkswagen Passat
- 2008-2011 Volkswagen R32
- 2008-2010 Volkswagen Rabbit
- 2009-2012 Volkswagen Routan
- 2008-2012 Volkswagen Tiguan
- 2008-2013 Volkswagen Touareg
- 2011 Volkswagen Touareg Hybrid
Audi
- 2008-2012 Audi A3
- 2008-2012 Audi A4
- 2008-2012 Audi A5
- 2010-2012 Audi A6
- 2012 Audi A7
- 2008-2012 Audi TT
- 2010-2012 Audi Q3
- 2009-2012 Audi Q5
- 2012 Audi Q7
http://www.carcomplaints.com/news/2016/volkswagen-timing-chain-tensioner-lawsuit.shtml