Aktualności

31 maja 2016

Kolejny pozew przeciwko VW. Koncern celowo instalował wadliwe łańcuchy rozrządu, by klienci płacili więcej za serwis?

Volkswagen ma coraz większe kłopoty. Ujawnione w zeszłym roku oszustwa i manipulacje koncernu wywołały ogromną aferę czyli dieselgate, której skutkiem jest m.in. największa strata w historii firmy. Dodatkowo, w USA najprawdopodobniej nie będzie można sprzedawać aut hybrydowych ze stajni VW, gdyż firma jest podejrzana o złamanie prawa patentowego.

Niestety to nie koniec nieprawidłowości, tym razem VW ma problem z łańcuchami rozrządu w dwulitrowych silnikach benzynowych TSI i TFSI. Do Sądu Okręgowego w New Jersey wpłynął pozew z którego wynika, że koncern świadomie zatajał przed klientami wadę rozrządu, która doprowadzała do poważnej awarii silnika, a w konsekwencji do drogiej naprawy – oczywiście w serwisie firmowym. Pozew uwzględnia następujące, wadliwe, samochody:

Volkswagen

  • 2008-2010 i 2012 Volkswagen Beetle
  • 2009-2013 Volkswagen CC
  • 2008 -2012 Volkswagen EOS
  • 2008-2012 Volkswagen Golf
  • 2008-2012 Volkswagen GTI
  • 2008-2012 Volkswagen Jetta
  • 2008-2012 Volkswagen Passat
  • 2008-2011 Volkswagen R32
  • 2008-2010 Volkswagen Rabbit
  • 2009-2012 Volkswagen Routan
  • 2008-2012 Volkswagen Tiguan
  • 2008-2013 Volkswagen Touareg
  • 2011 Volkswagen Touareg Hybrid

Audi

  • 2008-2012 Audi A3
  • 2008-2012 Audi A4
  • 2008-2012 Audi A5
  • 2010-2012 Audi A6
  • 2012 Audi A7
  • 2008-2012 Audi TT
  • 2010-2012 Audi Q3
  • 2009-2012 Audi Q5
  • 2012 Audi Q7


http://www.carcomplaints.com/news/2016/volkswagen-timing-chain-tensioner-lawsuit.shtml

, , , , ,