Komisja Europejska i unijne organy ochrony konsumentów wezwały dziś Volkswagena do zrekompensowania wszystkim konsumentom za wprowadzenie ich w błąd w kwestii emisji kupowanych pojazdów.
Niemiecki producent samochodów przyznał się do afery spalinowej w 2015 roku, co wywołało szereg spraw sądowych, z których część trafiła do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.
„Istnieją orzeczenia sądowe ujawniające niesprawiedliwe traktowanie konsumentów przez Volkswagena, a mimo to producent samochodów nie jest skłonny współpracować z organizacjami konsumenckimi w celu znalezienia odpowiednich rozwiązań dla konsumentów” – powiedział w oświadczeniu komisarz UE ds. sprawiedliwości Didier Reynders. Dodał: „Nie tylko konsumenci mieszkający w Niemczech, muszą otrzymać odszkodowanie”.
Komisja stwierdziła, że koncern poinformował ją, że w jego opinii dobrowolne płatności na rzecz konsumentów europejskich zamieszkałych poza Niemcami nie były uzasadnione, ponieważ samochody, których dotyczy ten problem, zostały naprawione w celu spełnienia wymogów prawnych.
„Stanowisko firmy nie zmieniło się pomimo ostatnich decyzji sądów UE i krajowych, dlatego Komisja i unijne organy ochrony konsumentów zwiększają presję” – stwierdziła Komisja w oświadczeniu.
Opracowano na podstawie:
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/eu-executive-urges-vw-compensate-all-eu-consumers-over-dieselgate-2021-09-28/