Ostateczna ocena dialogu KE i organów konsumenckich z VW

31 lipca 2018

Ostateczna ocena dialogu KE i organów konsumenckich z VW

Komisja Europejska i krajowe organy ds. konsumentów UE opublikowały swoje wnioski dotyczące akcji serwisowej 8,5 mln samochodów Volkswagena związanej ze skandalem „Dieselgate”.

Z zadowoleniem przyjmujemy wysiłki VW zmierzające do zbudowania zaufania poprzez kampanię naprawczą produktów oraz znaczną poprawę w zakresie informowania konsumentów. Liczba napraw osiągnęła obecnie 80%, a Grupa zobowiązała się do kontynuowania bezpłatnej aktualizacji oprogramowania i zagwarantowała rozwiązać problemy, które pojawią się po aktualizacji do końca 2020 roku. Jednakże Komisja i urzędy chroniące prawa konsumentów żałują, że firma nie może udzielić pełnej i jasnej gwarancji w przypadku problemów po naprawie.

„Ciężko pracowaliśmy, aby zwiększyć aktywność VW w stosunku do konsumentów UE dotkniętych skutkami skandalu Dieselgate. VW spełnił plan działania, który obiecał, ale to wszystko. Przypomina to o potrzebie wprowadzenia bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących indywidualnego dochodzenia roszczeń w UE, w tym pozwów zbiorowych”

– powiedziała komisarz ds. sprawiedliwości, konsumentów i równouprawnienia, Vera Jourová.

Aktualności , , , , , , , , ,