To niezaprzeczalne zwycięstwo konsumentów w wojnie z gigantem samochodowym. W jednym z odwołań, które złożył, Volkswagen argumentował, że sądy portugalskie nie mają materialnej kompetencji do oceny procesu, który został rozpoczęty w obronie Portugalczyków dotkniętych aferą dieselgate.
W jednym z różnych odwołań, które złożył, Volkswagen argumentował, że sądy portugalskie nie mają materialnej kompetencji do orzekania w sprawie, którą DECO PROTESTE (portugalska organizacja konsumencka) rozpoczęło od obrony praw Portugalczyków dotkniętych aferą Volkswagena. Proces ten rozpoczął się w 2016 roku.
„Nie zrezygnowaliśmy z tej sprawy i nie złagodziliśmy presji, jaką należy wywierać na Volkswagena i system sądownictwa, biorąc pod uwagę, że te niekończące się formalne zabiegi służą tylko tym, którzy mają środki finansowe, aby je wykorzystać, jak ma to miejsce w przypadku z niemieckim gigantem” – powiedział Tito Rodrigues z DECO.
Volkswagen wypłacił już odszkodowania klientom w USA, Australii, Niemczech i Hiszpanii, ale nadal odmawia wypłaty innym Europejczykom poszkodowanym w wyniku manipulacji testami emisji samochodu.
Nie godzimy się na dzielenie konsumentów na ważnych i nie ważnych. Portugalczyków czy Polaków nie można traktować inaczej niż konsumentów niemieckich i włoskich.
Opracowano na podstawie:
https://www.deco.proteste.pt/auto/automoveis/noticias/dieselgate-supremo-tribunal-justica-trava-recurso-volkswagen-portugal