Reklama nowego modelu Golfa niemieckiego koncernu Volkswagen wywołała falę krytyki. Ostatecznie firma przyznała, że materiał był „obraźliwy” i „rasistowski”, i usunęła reklamę z mediów społecznościowych.
Reklama pojawiła się na Instagramie Volkswagena. Spot miał promować Golfa 8. W wideo widać było duże ręce białej kobiety i kadr z żółtym samochodem oraz czarnoskórym mężczyzną. Najpierw dłonie przesuwały, a potem oderwały postać od zaparkowanego Golfa 8. Następnie ręka przeniosła mężczyznę do restauracji „Petit Colon”, czyli „Mały Kolonista/Osadnik”. Niemieckiemu koncernowi widzowie zarzucili rasizm. Niemieckiej media dopatrzyły się w białej dłoni symbolu „białej supremacji”.
Ostatecznie reklama zniknęła w środę z oficjalnego profilu Volkswagena na Instagramie. Ponadto szef marketingu Jürgen Stackmann oraz dyrektor ds. zarządzania innowacjami Elke Heitmüller przeprosili za spot.
„Umieściliśmy rasistowską reklamę wideo na kanale Instagram Volkswagena. W imieniu Volkswagen AG przepraszamy za ten film wszystkich widzów. Szczególnie przepraszamy tych, którzy poczuli się nim osobiście zranieni z uwagi na własną historię. Rozumiemy oburzenie opinii publicznej na ten temat. My też jesteśmy wstrząśnięci”
– oświadczyli.
więcej: https://nczas.com/2020/05/22/volkswagen-kultywuje-tradycje-rasy-panow-niemiecki-koncern-przeprasza-za-obrazliwa-reklame-video/