Aktualności

23 maja 2020

Volkswagen kultywuje tradycję „rasy panów”? Niemiecki koncern przeprasza za obraźliwą reklamę

Reklama nowego modelu Golfa niemieckiego koncernu Volkswagen wywołała falę krytyki. Ostatecznie firma przyznała, że materiał był „obraźliwy” i „rasistowski”, i usunęła reklamę z mediów społecznościowych.

Reklama pojawiła się na Instagramie Volkswagena. Spot miał promować Golfa 8. W wideo widać było duże ręce białej kobiety i kadr z żółtym samochodem oraz czarnoskórym mężczyzną. Najpierw dłonie przesuwały, a potem oderwały postać od zaparkowanego Golfa 8. Następnie ręka przeniosła mężczyznę do restauracji „Petit Colon”, czyli „Mały Kolonista/Osadnik”. Niemieckiemu koncernowi widzowie zarzucili rasizm. Niemieckiej media dopatrzyły się w białej dłoni symbolu „białej supremacji”.

Ostatecznie reklama zniknęła w środę z oficjalnego profilu Volkswagena na Instagramie. Ponadto szef marketingu Jürgen Stackmann oraz dyrektor ds. zarządzania innowacjami Elke Heitmüller przeprosili za spot.

„Umieściliśmy rasistowską reklamę wideo na kanale Instagram Volkswagena. W imieniu Volkswagen AG przepraszamy za ten film wszystkich widzów. Szczególnie przepraszamy tych, którzy poczuli się nim osobiście zranieni z uwagi na własną historię. Rozumiemy oburzenie opinii publicznej na ten temat. My też jesteśmy wstrząśnięci”

– oświadczyli.

więcej: https://nczas.com/2020/05/22/volkswagen-kultywuje-tradycje-rasy-panow-niemiecki-koncern-przeprasza-za-obrazliwa-reklame-video/

, ,